PROIECT-“BUTONUL ROSU”- JUDETUL ILFOV.
SERVICII DE ASISTENTA COMUNITARA & SERVICII INTEGRATE SOCIO-MEDICALE
Servicii integrate socio-medicale BUTONUL ROȘU – Pachet Prevenție – Sistem de monitorizare prin teleasistenţă, teleurgență și îngrijire la domiciliu, este un proiect derulat de către Consiliul Județean ILFOV prin Direcţia Generală de Asistenţă Socială și Protecția Copilului Ilfov (DGASPC-ILFOV), în parteneriat cu furnizorul privat de servicii socio-medicale – Asociația Tibes Îngrijiri la Domiciliu și se adresează persoanelor adulte și vârstnice aflate în stare de dificultate și care au domiciliul în județul Ilfov.
Acest proiect vine atât în sprijinul persoanelor adulte cât și vârstnice aflate în situație de risc,bolnave sau în dificultate dar și familiei acestora, care nu poate asigura 24/24h îngrijirea informală și constă în monitorizarea și asistența la distanță cu ajutorul telefonului mobil și al unui sistem de răspuns rapid al dispecerilor specializați și îngrijire la domiciliu, acordarea de servicii socio-medicale prin asistenta medicala.

Descriere
– serviciul comunitar de securitate socială și medicală
– servicii integrate cu suport de teleurgență, teleîngrijire și telemonitorizare
Serviciul Butonul Roșu este un sistem unic de teleasistență destinat persoanelor vârstnice și adulte, complementar celui de urgență, special conceput pentru persoanele care suferă de diferite probleme de sănătate.
Prin intermediul unei brățări tip ceas din silicon medical, dotată cu un buton roșu de panică rezistent la apă și contactată wirless la un telefon cu taste mari, conectat la o rețea de telefonie mobilă sau fixă, pacienții pot semnala o situație urgentă prin apăsarea butonului roșu. Semnalul este transmis automat către un Dispecerat(Call Center), iar un dispecer va procesa informațiile primite dispozitivului mobil.
În funcție de complexitatea și gravitatea situației semnalată, dispecerul va iniția protocolul medical, ce va indica acțiunile ce trebuie întreprinse (automedicație, deplasarea unui asistent medical la domiciliul pacientului, transmiterea unei cereri pentru serviciul ambulanță, analize medicale.
Butonul Roșu dispune de cele mai moderne sisteme EMS (sisteme de management al urgențelor) modeme acoperă o serie de funcții critice unde EMD (dispecerul medical de urgență) prioritizează și eficientizează intervenția personalului de asistență medicală mobilă (MHP) și/sau echipajelor de urgență prin protococoale și proceduri dedicate:
- identificarea informațiilor de bază privind apelurile, locația, date de identificare, facilitare acces echipaje de urgență, factori de risc, istoric medical și alte circumstanțe speciale;
- triajul apelurilor primite oferă interogarea expertă și sistematizată folosind scriptul furnizat de sistem pentru alocarea, cele mai bune resurse de îngrijire sau expediere a datelor salvatoare de viață către Serviciul 112;
- suport pentru Serviciul 112 care să primească toate informațiile corespunzătoare;
- protocoale standardizate de la consiliere simplă pentru a menține pacientul calm și confortabil sau pentru a aduna informații suplimentare de bază pentru echipa interdisciplinară de teren până la instrucțiuni mai complexe, personalizate și predefinite;
- EMD este responsabil pentru furnizarea de informații pentru resursele de intervenție care răspund apelului de urgență și de acțiunile care facilitează accesul la abonatul apelant.

Furnizarea serviciilor va fi realizată de Asociația Tibes Îngrijiri la Domiciliu astfel:
A.Call Center
Serviciile vor fi acordate prin intermediul unei platforme de monitorizare și management servicii de teleasistență și teleurgență (,,Butonul roșu”) de către un fumizor privat de servicii medicale la domiciliu.
Sistemul dezvoltă o suită de programe, proceduri și protocoale menite să crească și să îmbunătățească siguranță îngrijirii la domiciliu.
Sistemul este compus din următoarele 3 componente:
1. componenta Call Center – managementul apelurilor (CC)
2.componenta de Management a Fișelor de Abonați (MFA) – interfață web destinată operatorilor din call center;
3. componenta de Management, Audit și Rapoarte (MAR) – interfață web destinată partenerului/ fumizorului de servicii integrate.
Descriere Call Center
Soft dedicat managementului apelurilor de urgență;
Stații de lucru monitorizate și scalabile în timp real;
Personal EMD asigurat de dispecerat.
Comunicarea cu beneficiarul se face prin intermediul unui kit format dintr-un telefon mobil cu taste mari cu iluminare, font mare, meniu simplu dedicat seniorilor și o bratara SOS rezistentă la apă și șocuri, care poate, prin simpla apăsare a unui buton, să apeleze dispeceratul.
B.Dispozitive mobile GSM:
1) Telefon mobil GSM
– telefon cu taste mari iluminate, comandă față, agendă telefonică, difuzor, card memorie, tastă SOS, minim 5 numere de apelare rapidă, agendă telefonică, lanternă, bluetooth, radio, calculator, ceas, GPRS, WAP, MMS, baterie
- afișaj LCD color de 1,8″ 160 x 128 pixeli
- cameră VGA- minim 1,3 MP
- funcție care redă cu voce tare numărul sau numele persoanei care apelează
- redare vocală a contactelor (numărul sau numele înregistrat)
- minim 5 numere de apelare rapidă
- funcție ,,mâini libere”
- agendă telefonică cu min. 250 de contacte
- buton fizic dedicat pentru blocarea tastelor
- buton dedicat pentru semnal SOS
- lanternă
- baterie min. 600 mAh
- durata de viață convorbiri: min. 5 ore
- greutate: maxim 85g
Apeluri telefonice
- apeluri tasta ICE
Tasta ICE (în caz de urgență) este o comandă rapidă care poate fi folosită pentru cazurile de urgență, abrevierea ICE este recunoscută în întreaga lume în caz de urgență.
- apeluri de urgență
Prin apăsarea și menținerea apăsată a tastei SOS se va forma numărul 112. Doar să selectați numerele de urgență, prin menținerea și apăsarea tastei SOS, se vor forma automat numerele de telefon de urgență, unul după altul .
Telefonul va forma fiecare număr de trei ori, dacă apelul nu este preluat timp de 25 secunde, telefonul va forma următorul număr.
Dacă niciunul dintre contactele de urgență nu răspunde, telefonul va trimite automat textul la numărul de urgență, va afișa dosarul medical și va rămâne în modul urgență timp de o oră.
- localizare GPS
Pentru a seta parametrii în dosarul de localizare GPS, trebuie activată funcția GPS.
Pentru a localiza de la distanță dispozitivul telefonic, trebuie salvată o persoană de contact ICE. Pentru a localiza poziția telefonului se va trimite un mesaj contactului ICE – cu localizarea către Google Maps.
2) BRĂȚARĂ – SOS
- frecvență de operare 433,92MHz
- impermeabilitate la apă: IP56
- rază de acțiune până la 40 m
- greutate max. 30 g
- durată de viață baterie: minim 5 ani
- utilizare: min. 5000 de ori
Pentru a conecta telefonul la o brățară SOS, se apasă butonul de pe brățară, apoi în meniul telefonului se selectează – conectare Brățară.
Pentru efectuarea de apeluri – ALARMĂ SOS, se apasă butonul SOS de pe brățară timp de 3(trei) secunde, după acesta va începe să apeleze numerele din contactele ICE.
Lumina LED Albastră, va începe să ilumineze intermitent timp de 15 secunde și începe să apeleze contactele de urgență, iar în lipsa acestora se va apela numărul de urgență 112.
3) CARTELA SIM
– abonament Telekom Flexibile Acces 4G-SSD
– minute în rețea – nelimitat
– minute în afara rețelei – nelimitat
– SMS în rețea – nelimitat
– date naționale – 500 MB
4) SETĂRI DISPOZITIV MOBIL
Livrarea kit-urilor, formate din telefon cu SIM și brățară, vor fi efectuate de Poșta Română prin factori poștali specializți în livrarea pachetelor, instalare dispozitiv, adăugare contacte de urgență, completare protocol de urgență, încărcare documente și semnare documente, în baza ghidului Factor Poștal.
a) Date personale Abonat/Pacient/Beneficiar de servicii de îngrijire
În acest moment, pentru serviciile de de IID, informațiile au fost structurate pentru a permite în orice moment maparea lor pe structura DES-ului Asiguraților pentru consolidarea datelor din platforma națională a CNAS-ului:
- nume și prenume
- CNP – CID – calitatea asigurat
- Data nașterii, Vârsta, sexul
- Adresa în caz de urgență
- Grupa sanguină, RH
- Factorii de risc
- Imunizări
- Condițiile medicale cronice
- Formular de consimțământ medical și GDPR
- Aspecte ale istoricului de sănătate
- Sumarul de URGENȚĂ
b) Sumarul de Urgență și Antecedente declarate cu informații predefinite selectate din
nomenclatoare și registre:
- Alergii și intoleranțe diagnosticate
- Proteze și alte dispozitive medicale interne
- Transplanturi
- Proceduri medicale relevante pentru urgență
- Fistulă arterio-venoasă (existența acesteia)
- Boli cronice
- Boli hematologice relevante pentru urgență
- Boli transmisibile relevante pentru urgență
- Tratamente curente, rețete
- Internări recente
- Istoricul de boli/diagnostice (altele decât alergii și cronice)
c) Protocol de urgență personalizat pe:
- Protocol personalizat și proceduri dedicate de intervenție , comunicare incident și transmitere date
- Contacte de urgență, contacte persoane din apropiere în caz de urgență, agenție de îngrijire etc
- Informații/protocol facilitare acces, puncte de reper în cazul apelului către 112 sau alte resurse
d) Modul date sociale, grad dependent, mediul și modul de viață
e) Rapoarte
- Număr total activări abonamente – intrări/ieșiri pe lună (nume-prenume, CNP, data intrare/ieșire, număr BR)
- Număr apeluri – intrări/ieșiri pe lună (nume, prenume, număr BR, data apel, ora apel, cod apel)
- Număr de evenimente pe lună și încadrarea lor (nume, prenume, număr BR, cod apel, descriere acțiuni)

Dacă ai părinți sau bunici și vrei să îi știi în siguranță solicită înscrierea GRATUITĂ în proiectul BUTONUL ROȘU, apelând 031 9222 / 0747 050 150 și completează Cerere-aparținător și transmite-o pe adresa de e-mail asociatiatibes@gmail.com
Dacă ești persoană vârstnică poți solicita înscrierea GRATUITĂ în proiectul BUTONUL ROȘU apelând 031 9222 / 0747 050 150 și completează Cerere-beneficiar și transmite-o pe adresa de e-mail asociatiatibes@gmail.com
Alaturat de cererea completata se transmite si o copie dupa cartea de identitate, talon de pensie/adeverinta de venit si acte medicale.