Home / Regulament

Regulament

Regulament de organizare și funcționare al serviciului

ÎNGRIJIRI LA DOMICILIU

  1. DISPOZIȚII GENERALE
  2. Definitie
  3.  Regulamentul de organizare si functionare este un document propriu al Serviciului Ingrijiri la

domiciliu, elaborat in vederea asigurarii si functionarii acestuia, cu respectarea standardelor minime de calitate aplicabile si a asigurarii accesului potentialilor beneficiari la informatii privind conditiile de acceptare/respingere, incetare/sistare, serviciile oferite etc.

  • Prevederile prezentului regulament sunt obligatorii atat pentru beneficiari, cat si pentru angajatii

 serviciului si, dupa caz, pentru membrii familiei beneficiarilor, reprezentantii legali/conventionali.

  • Identificarea serviciului

Serviciul de ingrijiri la domiciliu este organizat in cadrul societatii Tibes Medical Center S.R.L.

Sediul serviciului ingrijiri la domiciliu este in localitatea Bucuresti, sector 3, str.Maior Ion Racoteanu, nr.6.

  • Scopul serviciului

Scopul serviciului de ingrijiri la domiciliu este de a oferi activitate de ingrijire medicala si asistenta sociala prestata de personal specializat , la domiciliul pacientului, care sa contribuie la imbunatatirea starii de bine a acestuia din punct de vedere fizic si psihic.

Scopul ingrijirilor la domiciliu este ca pacientul sa beneficieze de ingrijire calificata, demna, adecvata si corespunzatoare cerintelor individuale, in vederea stimularii insanatosirii, intretinerii si/sau realilitarii sanatatii, si reducerii consecintelor negative ale maladiilor.

Prestatorii de ingrijiri la domiciliu pot fi institutii medico-sanitare, indiferent de tipul de proprietate si forma juridica de organizare, cu drept de prestare a ingrijirilor la domiciliu in conformitate cu legislatia in vigoare.

Beneficiarii ingrijirilor la domiciliu sunt persoane cu maladii cronice, in stadiu avansat si/sau dupa interventii chirurgicale mari, care prezinta un anumit nivel de dependenta si o capacitate limitata de a se deplasa la o institutie medico-sanitara.                                                                                                                                                               

  1. Pachetul de servicii medicale de bază prestate de S.C Tibes Medical Center S.R.L, pentru îngrijiri la domiciliu
  2. Pachete de servicii sociale

Serviciile de ingrijire la domiciliu se adreseaza persoanelor dependente sau semidependente care, ca urmare a pierderii autonomiei functionale din cauze fizice, psihice sau mintale, necesita ajutor semnificativ pentru a realiza activitatile uzuale ale vietii de zi cu zi. Situatia de dependent este o consecinta a bolii , traumei si dizabilitatii si poate fi exacerbate de absenta relatiilor sociale si a resurselor economice adecvate.

Ajutorul acordat pentru indeplinirea activitatilor uzuale ale vietii zilnice priveste doua categorii de activitati:

Servicii de baza: ajutor pentru igiena corporala, imbracare si dezbracare, igiena eliminarilor, hranire si hidratare, transfer si mobilizare, deplasare in interior, comunicare;

  •  Asistenta sociala: deplasarea pentru platirea facturilor, ridicarea unor retete, aprovizionare, deplasarea la unitati medicale;

Servicii de suport: ajutor la prepararea hranei sau livrarea acesteia, efectuarea cumparaturilor;

  •  Urmarirea tratamentului la indicatiile medicului specialist sau ale medicului de familie;
  • Activitati de menaj;
  • Insotirea in mijloacele de transport, facilitarea deplasarii in exterior, companie;
  • Activitati de administrare si gestionare, activitati de petrecere a timpului liber;
  • Servicii de reabilitare si adaptare a ambientului: mici amenajari, reparatii si alte asemenea.

Numar de ore alocate:

a)Servicii de ingrijire persoanla la domiciliu, destinate persoanelor varstnice, incadrate in gradele de dependenta IA, IB si IC, potrivit Grilei nationale de evaluare a nevoilor persoanelor varstnice, aprobata prin Hotararea Guvernului nr.886/2000 – cel putin 20 de ore pe saptamana;

b)Servicii de ingrijire personala la domiciliu, destinate persoanelor varstnice incadrate in gradele de dependenta IIA, IIE si IIC, potrivit Grilei nationale de evaluare a nevoilor persoanelor varstnice, aprobata prin Hotararea Guvernului nr.886/2000 – cel putin 10  ore pe saptamana, insa mai putin de 20 de ore;

c) Servicii de ingrijire personala la domiciliu, destinate persoanelor varstnice incadrate in gradele de dependenta IIIA, potrivit Grilei nationale de evaluare a nevoilor persoanelor varstnice, aprobata prin Hotararea Guvernului nr.886/2000 –mai putin de 10 ore pe saptamana;

  1. Pachetul de servicii medicale:
Serviciu de îngrijire medicală la domiciliu
Masurarea parametrilor fiziologici: temperatura + respiratie
Masurarea parametrilor fiziologici: puls + TA
Masurarea parametrilor fiziologici: diureza + scaun
Administrarea medicamentelor intramuscular*)/subcutanat*)/intradermic*)/oral/pe mucoase
Administrarea medicamentelor intravenos sub supravegherea medicului*)
Sondaj vezical la femei si administrarea medicamentelor intravezical pe sonda vezicala
Administrarea medicamentelor prin perfuzie endovenoasa sub supravegherea medicului*)
Recoltarea produselor biologice
Alimentarea artificiala pe gastrostoma/sonda gastrica si educarea asiguratului/apartinatorilor
Alimentarea pasiva, inclusiv administrarea medicamentelor per os, pentru bolnavii cu tulburari de deglutitie
Clisma cu scop evacuator
Spalatura vaginala in cazuri de deficit motor
13
Manevre terapeutice pentru evitarea complicatiilor vasculare ale membrelor inferioare/escarelor de decubit: mobilizare, masaj, aplicatii medicamentoase, utilizarea colacilor de cauciuc si a rulourilor
14
Manevre terapeutice pentru evitarea complicatiilor pulmonare: schimbarea pozitiei, tapotaj, fizioterapie respiratorie
15
Ingrijirea plagilor simple/suprimarea firelor
16
Ingrijirea plagilor suprainfectate
17
Ingrijirea escarelor multiple
18
Ingrijirea stomelor
19
Ingrijirea fistulelor
20
Ingrijirea tubului de dren
21
Ingrijirea canulei traheale si instruirea asiguratului
22
Monitorizarea dializei peritoneale
23
Aplicarea de plosca, bazinet, condom urinar
24
Aplicarea de mijloc ajutator pentru absorbtia urinei**)
25
Test PCR Multiplex + Test gripal rapid
26
Analize pentru SARS-COV-2
27
Test rapid Igb si Igm – SARS-C0V-2
28
Test rapid antigen – SARS-COV-2
 
Obiectul de activitate de ingrijiri medicale la domiciliu se poate extinde, respectarea legilor in vigoare, si la alte servicii solicitate de catre beneficiari.
  1. DOTAREA AFERENTA SERVICIULUI DE INGRIJIRI MEDICALE

Dotarea serviciului de îngrijiri medicale la domiciliu se efectuează în funcţie de volumul de îngrijiri medicale acordate în conformitate cu normele minime de dotare:

1. Sediu cu patru încăperi (administrativ, birou echipă, vestiar, grup sanitar, depozit deseuri).

2. Colaborare cu o farmacie.

a) Mobilier şi echipament asociat

1. Masă de birou, scaune.

2. Calculator, imprimantă, fax, telefon.

3. Masă de calculator.

4. Dulap cu rafturi pentru documente.

5. Fişiere pentru păstrarea documentelor pacienţilor.

6. Dulap pentru arhivă.

7. Telefon.

b) Dispozitive medicale şi consumabile

1. Trusă medicală de urgenţă completată conform actelor normative în vigoare;

2. Termometru;

3. Tensiometru;

4. Fonendoscop;

5. Glucometru;

6. Teste pentru determinarea glicemiei;

7. Teste rapide de diagnostic;

8. Cronometru;

9. Termofor;

10. Spatule;

11. Foarfecă;

12. Vas gradat de 200 ml;

13. Tăviţă renală;

14. Sonde gastrice sterile;

15. Clemă de pensare pentru sonda de stomă;

16. Pense hemostatice;

17. Irigator;

18. Stativ pentru irigator;

19. Pară de cauciuc;

20. Canulă rectală;

21. Canulă vaginală;

22. Pîlnie;

23. Ploscă;

24. Şerveţele îmbibate cu alcool;

25. Bumbac;

26. Beţişoare cu tampon de vată;

27. Materiale de pansament (faşă de tifon sterilă, faşă de tifon nesterilă, bandaje sterile, pansament

       adeziv îmbibat cu medicamente);

28. Bandaj elastic;

29. Pastă adezivă de stomă;

30. Bandă adezivă;

31. Folie transparentă autoadezivă;

32. Emplastru;

33. Seringi jetabile (2 ml, 5 ml, 10 ml, 20 ml);

34. Talc;

35. Echipament de protecţie;

36. Şorţuri;

37. Măşti;

38. Mănuşi de cauciuc nesterile;

39. Mănuşi de cauciuc sterile;

40. Şerveţele umede;

41. Săpun lichid;

42. Absorbante;

43. Scutece (pampers);

44. Saci de colectare a maselor fecale, urinei;

45. Recipiente pentru colectarea rezidurilor;

46. Accesorii (cărucior, cadru pentru deplasare, cîrjă);

47. Test pentru RT-PCR-SARS-COV-2;

48. Test rapid gripa C;

49. Test rapid SARS-COV-2.

c) Lista medicamentelor pentru acordarea îngrijirilor medicale la domiciliu (conform

     Denumirii Comune Internaţionale)

1. Hydrogenii peroxydum (soluţie 0,25%, 1%, 3%);

2. Kalii permanganas (soluţie 0,1%, 0,5%);

3. Povidoni iodidum (soluţie 7,5%, 10% pentru uz extern);

4. Iodum (soluţie alcoolică pentru uz extern 1%, 5%);

5. Verde de briliant (soluţie alcoolică pentru uz extern 1%, 2%);

6. Mentholum + Procainum + Benzocainum (soluţie 70% pentru uz extern);

7. Nitrofuralum (soluţie pentru uz extern 1:5000); *

8. Ethacridinum lactat (soluţie 0,1% pentru uz extern, unguent); *

9. Glycerolum (soluţie pentru uz extern, unguent, supozitoare);

10. Trypsinum/ chimotrypsinum (pulbere 10 mg);

11. Vaselinum;

12. Zinci Oxydum (unguent 10%, 40%);

13. Sulfonamidum (liniment 5%, unguent 10%, comprimate 300, 500 mg);

14. Chloramphenicolum (liniment 5%, 10%);

15. Xeroformium+Pix liquida (liniment balzamic);

16. Troxerutinum (gel 2%);

17. Indomethacinum (gel 5%, unguent 10%);

18. Diclofenacum (gel 1%, 5%, unguent 1%, supozitoare 25 mg, 50 mg, 100 mg);

19. Chloramphenicolum +Methyluracilum (unguent);

20. Dexamethazonum (unguent 0,1 %, 1%);

21. Actoveghin (unguent 5%); combinaţie

 22. Solcoseryl (unguent 20g, gel 2 mg/1g); combinaţie

23. Viprosal (unguent); combinaţie

24. Natrii chloridum (soluţie 0,9%);

25. Metamizolum natricum (soluţie injectabilă 50 % -1ml), în caz de pansamente dureroase;

26. Diphenhydraminum (soluţie injectabilă 1% -1ml), în caz de pansamente dureroase;

27. Picături cardiace.

Notă: Lista medicamentelor utilizate în îngrijiri medicale la domiciliu are caracter de recomandare şi poate fi completată în dependenţă de necesităţile individuale şi starea sănătăţii beneficiarului, în limita sumei aprobate.

  1. SCURT REZUMAT  LEGISLATIV ACTUALIZAT IN 2021

Reglementarile privind serviciile medicale de ingrijiri la domiciliu oferite de catre SC TIBES MEDICAL CENTER S.R.L, sunt prevazute in:

  • Legea nr. 95/2006 privind reforma in sanatate;
    • Hotararea de Guvern nr. 117/2013 pentru aprobarea Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate;
    • Legea 292/2011, a asistentei sociale cu modificarile si completarile ulterioare;
    • Legea 17/2000 privind asistenta persoanelor varstnice, republicata cu modificarile si completarile ulterioare;
    • Ordinul 29/2019 privind standarde minime pentru acreditarea serviciilor sociale-Anexa 8;
  • Ordinul MS/CNAS nr.423/191/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru.

Pentru o eficienta comunicare in orice moment personalul implicat in activitatea de ingrijiri medicale pot consulta:

Reglementarile in vigoare a MMPS;

– Lista furnizorilor aflati in relatie contractuala;

– Lista serviciilor sociale de ingrijire la domiciliu;

– Lista serviciilor medicale de ingrijiri la domiciliu;

– Lista criteriilor de prioritizare pentru acordarea deciziilor de ingrijiri medicale la domiciliu.

  • Medicii de specialitate din ambulatoriul de specialitate recomanda ingrijiri medicale la domiciliu, numai ca o consecinta a consultatiei medicale raportate si validate de casa de asigurari de sanatate.
  • OBLIGATIILE S.C. TIBES MEDICAL CENTER S.R.L, ca furnizor de servicii de ingrijiri la domiciliu
    • sa respecte criteriile de calitate a serviciilor de ingrijiri la domiciliu furnizate in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
    • sa informeze beneficiarii cu privire la obligatiile furnizorului de servicii de ingrijiri la domiciliu;
    • sa asigure acordarea serviciilor de ingrijiri la domiciliu beneficiarilor fara nicio discriminare;
    • sa respecte confidentialitatea tuturor datelor si informatiilor privitoare la beneficiari, precum si intimitatea si demnitatea acestora; sa asigure securitatea datelor cu caracter personal;
    • sa respecte confidentialitatea asupra tuturor datelor si informatiilor decurse din serviciile acordate beneficiarilor;
  • sa nu modifice sau sa nu intrerupa din proprie initiativa schema de ingrijire recomandata – pentru furnizorii de ingrijiri la domiciliu;
    • sa comunice direct, in scris, atat medicului care a recomandat ingrijirile medicale la domiciliu, cat si medicului de familie al beneficiarului evolutia starii de sanatate a acestuia;
    • sa tina evidenta serviciilor de ingrijiri furnizate la domiciliul beneficiarului, in ceea ce priveste tipul serviciului acordat, data si ora acordarii, durata, evolutia starii de sanatate;
    • sa utilizeze sistemul de raportare in timp real incepand cu data la care acesta va fi pus in functiune;
    • sa respecte dreptul la libera alegere de catre beneficiar a furnizorului de servicii de ingrijiri la domiciliu;
    • sa nu utilizeze, sub nici o forma, materialele si instrumentele sanitare a caror conditie de sterilizare nu este sigura. Conform Art.18 din Hotarâre nr. 857/2011 – privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor la normele din domeniul sanatatii publice – Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 lei la 3.000 lei pentru persoanele fizice, respectiv cu amenda de la 5.000 lei la 10.000 lei pentru persoanele juridice urmatoarele fapte:

a) neefectuarea sterilizarii si pastrarii sterilitatii instrumentarului, dispozitivelor si materialelor sanitare la organizarea activitatilor propriu-zise de sterilizare, precum si a activitatilor conexe privind spalarea, decontaminarea, împachetarea si stocarea în cadrul cabinetelor medicale, conform reglementarilor legale în vigoare;

b) nerespectarea circuitelor functionale din cadrul cabinetelor medicale si utilizarea necorespunzatoare a spatiilor anume desemnate, conform reglementarilor legale în vigoare;

  c) nerespectarea normelor igienico-sanitare pentru cabinetele medicale,

                    indiferent  

de profil, conform reglementarilor legale în vigoare:

  • neasigurarea cu apa potabila si neracordarea la reteaua de canalizare a localitatii;
  • gestionarea necorespunzatoare a deseurilor rezultate în urma activitatilor medicale;
  • neasigurarea unui microclimat corespunzator;
  • neasigurarea iluminarii naturale si artificiale necesare desfasurarii în conditii optime a activitatii medicale;
  • neasigurarea limitarii zgomotului sub normele admise si/sau neasigurarea protectiei

             antifonice eficiente în interiorul si în afara cabinetelor;

  • neasigurarea cu materiale pentru efectuarea curateniei;
  • neasigurarea cu dezinfectante, antiseptice si decontaminante autorizate/ înregistrate de Comisia Nationala pentru Produse Biocide si/sau nefolosirea acestora conform instructiunilor de utilizare, la concentratiile si timpii de utilizare specificati de producator;
    • sa acorde servicii conform unui plan de ingrijiri in conformitate cu recomandarile stabilite, zilnic, inclusiv sambata, duminica si in timpul sarbatorilor legale;
    • sa asigure respectarea prevederilor actelor normative referitoare la sistemul asigurarilor sociale de sanatate;
    • sa afiseze intr-un loc vizibil programul de lucru, precum si datele de contact ale acesteia: adresa, telefon, fax, e-mail, pagina web;
    • sa utilizeze platforma informatica din asigurarile de sanatate. in situatia in care se utilizeaza un alt sistem informatic acesta trebuie sa fie compatibil cu sistemele informatice din platforma informatica din asigurarile de sanatate, caz in care furnizorii sunt obligati sa asigure confidentialitatea si securitatea in procesul de transmitere a datelor;
    • sa factureze lunar, in vederea decontarii activitatea realizata conform contractului de furnizare de servicii de ingrijiri la domiciliu; factura este insotita de documentele justificative privind activitatile realizate, in mod distinct, conform prevederilor Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate;
    • sa asigure acordarea serviciilor de ingrijiri la domiciliu si servicii sociale prevazute in pachetul de servicii de baza:
  • sa reinnoiasca pe toata perioada de derulare a contractului, dovada de evaluare a furnizorului, dovada asigurarii de raspundere civila in domeniul medical pentru furnizor, dovada asigurarii de raspundere civila in domeniul medical pentru personalul care isi desfasoara activitatea la furnizor;
  • Obiectiv, Principii, Atributii, Responsabilitatile serviciului de ingrijiri la domiciliu
Text Box: Dupa externarea pacientilor care nu mai necesita monitorizare 24/24, acestia pot opta pentru serviciile de ingrijire la domiciliu.
Pentru a presta aceste servicii in cele mai bune conditii profesionale si umane, ne bazam pe un numar de 20 asistenti medicali, specializati in diverse domenii medicale. Acestia sunt la dispozitia pacientilor. 24/24, in toata perioada de convalescenta, conform programului de recuperare indicat de catre medical. curant.

  Obiectul principal de activitate il constituie acordarea de asistenta medicala la domiciliu.

Proiectele de viitor ale firmei noastre consideram ca trebuie sa fie intotdeauna rezonabile, sa preintampine si sa depaseasca asteptarile clientilor.

Pentru a fi siguri de succesul in realizarea obiectivelor propuse se au in vedere atat cresterea preocuparilor pentru formarea profesionala cat si a preocuparilor in vederea perfectionarii serviciilor noastre.

SC TIBES MEDICAL CENTER S.R.L, promoveaza in domeniul personalului angajat urmatoarele principii:

a)    principiul respectării drepturilor şi a demnităţii omului;

  • principiul asigurării autodeterminării şi a intimităţii persoanelor beneficiare;
  • principiul dreptului de a alege ;
  • principiul abordării individualizate a beneficiarilor ;
  • principiul implicării active şi depline a beneficiarilor;
  • principiul cooperării şi parteneriatului;
  • principiul recunoaşterii valorii fiecărei fiinţe umane şi valorizarea acesteia;
  • principiul orientării pe rezultate ;
  • principiul îmbunătăţirii continue a calităţii .
Top
0319222